elefsinanews.gr
Dfc
ΕΛΕΥΣΙΝΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Εκκρεμούν επενδυτικά από το 2006, «αδύναμη» η κίνηση στα ηλεκτρικά, μεγάλη επένδυση της DFC στην Ελευσίνα και… οι Γερμανοί είναι φίλοι μας!

Η DFC υπέγραψε προ διημέρου συμφωνία χρηματοδότησης μέσω της παροχής δανείου ύψους $125 εκατομμυρίων στην ONEX Elefsis Shipyards and Industries (ONEX) για την αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου Ελευσίνας.

Εκκρεμεί η ολοκλήρωση επενδυτικών προγραμμάτων από το… 2006!

Άραγε, εάν σας πληροφορούσαν πως υπάρχουν επενδυτικά προγράμματα που έχουν ενταχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους το 2006, ωστόσο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, τι θα σκεφτόσασταν; Κι όμως, υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις στην χώρα μας, οι οποίες αναμένουν την ολοκλήρωση της διαδικασίας κλεισίματος του σχετικού φακέλου και της είσπραξης των χρημάτων ή της λήψης μιας εγγυητικής επιστολής που είχε καταθέσει ο ενδιαφερόμενος από μέρους ενός χρηματοπιστωτικού ιδρύματος.

Χαρακτηριστικό δείγμα παθογενειών που -ακόμη- ταλαιπωρούν τα πλήθος από Ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία συνδέονται με τους αναπτυξιακούς νόμους.

Δίχως άλλο, τέτοιες καταστάσεις ούτε αραιές είναι, αλλά και ούτε εύκολες, πόσο μάλλον όταν διακυβεύονται χρήματα, δουλειές, κόπος και επενδύσεις, γεγονός που δύναται να λειτουργήσει συνολικά ως (ανυπέρβλητο) πρόσχωμα προς την πορεία περαιτέρω εκσυγχρονισμού της χώρας μας.

Υπό αυτό το πρίσμα, το υπουργείο Ανάπτυξης δείχνει -πλέον- αποφασισμένο να λάβει σειρά μέτρων και δη άμεσα, προς επίλυση παρόμοιων καταστάσεων και δυσκολιών.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην αγορά υφίσταται νόμος που αφορά και εμπεριέχει τα ποικίλα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου. Σημείο-κλειδί, όπως θεωρούν –τουλάχιστον- οι επιτελείς του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η βελτίωση της εφαρμογής του εν λόγω ισχύοντος νόμου. Τα κύρια προβλήματα εστιάζονται -κατά σειρά ενδιαφέροντος, μα και σημασίας- στην αξιολόγηση, την παρακολούθηση της επένδυσης, καθώς επίσης και στην ολοκλήρωσή της με την ταυτόχρονη αποπληρωμή του επενδυτικού έργου.

Μάλιστα, πληροφορούμαστε πως σε ότι αφορά στην διαδικασία της αξιολόγησης, σήμερα, ακολουθείται η εξής σειρά: Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, ορίζονται οι επιτροπές αξιολόγησης και πέραν τούτου ουδέν! Κι αυτό, καθώς τα πάντα επαφίενται στον επαγγελματισμό, την ζέση και το ενδιαφέρον των μελών που απαρτίζουν τις επιμέρους επιτροπές.

Πλέον, τα στελέχη του υπουργείου φαίνεται πως προκρίνουν την παύση της διαδικασίας αξιολόγησης με τον προαναφερθέντα τρόπο και την προώθηση εφαρμογής ενός συστήματος μοριοδότησης που θα συμπεριλαμβάνει συγκεκριμένα κριτήρια, matrix και βάρη δυναμικής. Αδιάβλητα, όσο και ξεκάθαρα, τα οποία θα επιταχύνουν δραστικά την ταχύτητα προόδου της ολοκλήρωσης εφαρμογής των επενδυτικών σχεδίων.

Ανοδική μεν, αδύναμη δε (ακόμη) η κίνηση για ηλεκτρικά οχήματα

Σήμερα, στην Ελλάδα, 1 στα 10 οχήματα που ταξινομούνται είναι ηλεκτροκίνητο. Εάν θεωρείται πως το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλό, τότε θα πρέπει να σας πληροφορήσουμε πως ο αντίστοιχος μέσος Ευρωπαϊκός όρος διαμορφώνεται σε 2 στα 10 συνολικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται.

Άρα, το ενδιαφέρον είναι υπαρκτό, η τάση ανοδική, ωστόσο απαιτείται περαιτέρω διεύρυνση της βάσης των πελατών που θα προχωρήσουν στην αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Εκτός, από την σταδιακή πτώση της τιμής τέτοιων αυτοκινήτων, ένας από τους παράγοντες που συμβάλλει καταλυτικά στις πωλήσεις, έχει να κάνει με την επιδότηση που προσφέρει το κράτος. Μάλιστα, είναι τέτοιος ο βαθμός ζήτησης για τη συμμετοχή δυνητικών ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων στα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που διόλου εντύπωση θα μας προκαλέσει εάν υλοποιηθεί και το αντίστοιχο 3ο κατά σειρά μέρος του προγράμματος το 2024 από μέρους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ωστόσο, οι επιτελείς του υπουργείου δείχνουν να «πονοκεφαλιάζουν» με το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί για την αντικατάσταση των οχημάτων εσωτερικής καύσης με αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι υπάρχει συγκεκριμένη, όσο και εξαιρετικά γενναιόδωρη επιδότηση για ταξί. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», που προσφέρει ποσό της τάξεως των 22.000 ευρώ ως επιδότηση για την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Ήτοι, το κράτος επιδοτεί περίπου το μισό ποσό τους κόστους!

Παρόλα αυτά, οι ιδιοκτήτες ταξί φαντάζουν, ακόμη, σκεπτικοί…

Χρηματοδότηση έργων $9,1 δισεκατομμυρίων το FY2023 από την Αμερικανική DFC!

Με περισσότερα από 9,1 δισεκατομμύρια δολάρια δεσμευμένα για νέα έργα το φυσικό οικονομικό έτος 2023 (FY23), η Διεθνής Οικονομική Εταιρεία Ανάπτυξης των ΗΠΑ (International Development Finance Corporation – DFC) έχει αυξήσει τις δεσμεύσεις της σημαντικά σε ετήσια βάση από την ίδρυσή της το 2019. Μάλιστα, έπειτα από ένα ισχυρό τέταρτο τρίμηνο, οι 132 νέες συναλλαγές προωθούν τον αναπτυξιακό αντίκτυπο και τις στρατηγικές προτεραιότητες της DFC σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το International Development Finance Corporation αποτελεί τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό ανάπτυξης των ΗΠΑ, που συνεργάζεται με τον ιδιωτικό τομέα για τη χρηματοδότηση λύσεων στις πιο κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο αναπτυσσόμενος κόσμος σήμερα.

Οι δεσμεύσεις ευθυγραμμίζονται με τους πέντε τομείς προτεραιότητας της DFC που αφορούν στην ενέργεια, τις υποδομές, την υγεία, τις αγροτικές επιχειρήσεις και την υποστήριξη μικρών επιχειρήσεων.

Η DFC επιχειρεί να εισάγει σε κάθε της επένδυση, στήριξη και εν γένει χρηματοδότηση τις έννοιες της υπευθυνότητας, της διαφάνειας, των υψηλών περιβαλλοντικών και εργασιακών προτύπων και της συμμετοχής των τοπικών κοινοτήτων στις επενδύσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η επένδυση 125 εκατομμυρίων δολαρίων για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου Ελευσίνας και την ταυτόσημη ίδρυση κρίσιμου κόμβου εφοδιασμού ενέργειας στη Μεσόγειο.

Η DFC υπέγραψε προ διημέρου συμφωνία χρηματοδότησης μέσω της παροχής δανείου ύψους $125 εκατομμυρίων στην ONEX Elefsis Shipyards and Industries (ONEX) για την αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου Ελευσίνας.

Χρηματοδότηση, που αναμένεται να στηρίξει καταλυτικά τη δημιουργία ενός στρατηγικά κρίσιμου κόμβου θαλάσσιου και ενεργειακού εφοδιασμού για την περιοχή, επεκτείνοντας την ικανότητα του ναυπηγείου να εξυπηρετεί πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), προωθώντας την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποίηση, δημιουργώντας νέες τοπικές θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τη συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας μέσω μιας διαφανούς, υψηλής ποιότητας επένδυσης.

Με την υποστήριξη DFC, η ONEX θα επεκτείνει την ικανότητα του ναυπηγείου να επισκευάζει και να αναβαθμίζει πλοία, ιδιαίτερα πλοία που εξυπηρετούν τον κοντινό τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας. Αυτό θα προωθήσει την αυξημένη πρόσβαση σε αξιόπιστη, ασφαλή ενέργεια στα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, επεκτείνοντας υποδομές υψηλής ποιότητας για την υποστήριξη της διαφοροποίησης του εφοδιασμού LNG για την περιοχή – ένα κρίσιμο εγχείρημα εν μέσω των προσπαθειών της Ρωσίας να αποσταθεροποιήσει την περιφερειακή ενεργειακή πρόσβαση.

Το ναυπηγείο βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία κοντά σε πολλές βασικές οδούς εμπορίου φυσικού αερίου. Η ONEX θα χρησιμοποιήσει τη χρηματοδότηση DFC για να μετατρέψει το ναυπηγείο σε κόμβο εφοδιασμού ενέργειας που θα υποστηρίζει τις ναυτιλιακές λωρίδες LNG στη Μεσόγειο και το Αιγαίο και υποστηρίζει τους στόχους της Ελλάδας για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η επένδυση της DFC προβλέπεται να επεκτείνει την ικανότητα του ναυπηγείου να εξυπηρετεί έως και 200 πλοία ετησίως, ενώ οι νέες εγκαταστάσεις θα περιλαμβάνουν ηλιακό πάρκο ισχύος 30 MW για την παροχή ενέργειας στο ναυπηγείο και στο τοπικό δίκτυο. Οι αναβαθμίσεις θα περιλαμβάνουν την επαναχρησιμοποίηση μέρους της ναυπηγικής υποδομής για την κατασκευή και συναρμολόγηση ανεμογεννητριών.

Οι Γερμανοί (εξακολουθούν) να είναι φίλοι μας!

Γνωρίζετε πως στην χώρα μας, σήμερα, κάτι παραπάνω από 900 επιχειρήσεις απόλυτα Γερμανικών ή σε συνέργειας με ελληνικά συμφέροντα λειτουργούν στην αγορά; Μάλιστα, αυτές απασχολούν περισσότερους από 50.000 υπαλλήλους, ενώ παράγουν ή συμμετέχουν περίπου στο 5% του ΑΕΠ της πατρίδας μας.

Το 2021 τα συνολικά κεφάλαια από άμεσες επενδύσεις νομικών και φυσικών προσώπων της Γερμανίας στην Ελλάδα αυξήθηκαν στα 6,8 δισ. ευρώ, έναντι 5,6 δισ. ευρώ το 2020, δίδοντας στη Γερμανία την πρώτη θέση μεταξύ των εθνικών επενδυτών της χώρας.

Δείγμα της σημασίας, μα και της αξίας τους στο εγχώριο επιχειρηματικό και εν γένει οικονομικό γίγνεσθαι.

Μάλιστα, στην πλειονότητά τους οι εν λόγω εταιρείες συνέχισαν να επενδύουν στην ελληνική οικονομία την περίοδο της κρίσης χρέους της χώρας και σήμερα αποζημιώνονται για την επιλογή τους.

Κοιτώντας την μεγαλύτερη εικόνα, η Ελλάδα το 2021 αύξησε κατά 57% τις άμεσες ξένες επενδύσεις (Direct Foreign Investment – DFI), τη στιγμή κατά την οποία η επίδοση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) ήταν μόλις 1% και, σήμερα, βρίσκεται μεταξύ των τριών πρώτων χωρών της Ε.Ε. σε επίπεδο ανάπτυξης, τη στιγμή κατά την οποία το 2019 βρισκόταν στις δύο τελευταίες θέσεις.

«Πράσινο» φως 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ από την Ε.Ε. στην Τσεχία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της για τις κρατικές ενισχύσεις, ποσό της τάξεως των 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη της κατασκευής και λειτουργίας νέων ή μετατρεπόμενων μονάδων παραγωγής βιομεθανίου βιώσιμης χρήσης στην Δημοκρατία της Τσεχίας. Το μέτρο αναμένεται να συμβάλει στην εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα της Τσεχίας και στους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ενώ θα συμβάλει στον τερματισμό της εξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα σύμφωνα με το σχέδιο REPowerEU.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως νωρίτερα, φέτος, η Τσεχία κοινοποίησε στην Κοινότητα την πρόθεσή της να υποστηρίξει την παραγωγή βιώσιμου βιομεθανίου είτε έγχυσης στο δίκτυο φυσικού αερίου ή παράδοσης σε σταθμό ανεφοδιασμού ή μονάδα διανομής, για χρήση σε εφαρμογές που κυμαίνονται από τη μεταφορά έως τη θέρμανση. Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, αναμένεται να υποστηρίξει την κατασκευή και τη λειτουργία νέων ή μετασκευασμένων μονάδων παραγωγής βιομεθανίου στην Τσεχία. Το μέτρο εκτιμάται πως θα ωφελήσει κυρίως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) ή τις κοινότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με έργα εγκατεστημένης ισχύος έως 6 MW.

Στο πλαίσιο του καθεστώτος, η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή πράσινου μπόνους στους παραγωγούς βιομεθανίου για κάθε MWh βιομεθανίου που παράγεται για χρονική διάρκεια 20 ετών.

Το πρόγραμμα αναμένεται να υποστηρίξει εγκαταστάσεις με συνολική παραγωγή περίπου 337 εκατομμυρίων τυπικών κυβικών μέτρων βιώσιμου βιομεθανίου.

Related posts

Το ιστορικό «Σινέ Ελευσίς» αναγεννήθηκε και παραδόθηκε στον δήμο Ελευσίνας

Στην αγορά των offshore αιολικών ετοιμάζεται να μπει η ONEX

Kίνηση στους δρόμους: Αυξημένη κυκλοφορία στον Κηφισό – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο